شبکه های اجتماعی چگونه در افسردگی نقش دارند؟


Shutterstock.com / Rawpixel.com

Shutterstock.com / Rawpixel.com

نتایج یک مطالعه جدید منتشر شده در بخش سلامت مجله Insider نشان می دهد که شبکه های اجتماعی با افزایش احساس انزوا و ناامیدی و کمبود خواب می توانند به افسردگی کمک کنند.
برای به حداقل رساندن تأثیر منفی شبکه های اجتماعی بر سلامت روان ، تعیین محدودیت های زمانی و اطمینان از درگیر شدن در تعاملات مثبت ضمن از بین بردن روابط منفی ، مهم است.
این مقاله ، ویرایش شده توسط Myra Mendes ، اشاره می کند که رسانه های اجتماعی با تقریباً 3.6 میلیارد کاربر در سراسر جهان محبوبیت فزاینده ای پیدا می کنند و انتظار می رود تا سال 2025 به 4.5 میلیارد نفر برسد. و اگرچه رسانه های اجتماعی نحوه تعامل ما با یکدیگر را کاملاً تغییر داده است ، دانشمندان هنوز در حال بررسی عواقب بالقوه سلامتی این مسئله ، به ویژه سلامت روان هستند.
فراموش نکنیم که شبکه های اجتماعی مستقیماً باعث افسردگی نمی شوند ، اما می توانند عادت هایی ایجاد کنند که شروع افسردگی را تسهیل می کنند. وقتی در شبکه های اجتماعی شرکت می کنید ، بیدار ، حواس پرت می شوید و مسئولیت ها را نادیده می گیرید. در یک مطالعه بزرگ کانادایی در مورد دانش آموزان کلاس هفتم در سال 2019 ، محققان دریافتند که به ازای هر ساعتی که ما در شبکه های اجتماعی می گذرانیم ، علائم افسردگی مانند احساس تنهایی ، غم و ناامیدی به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
اگرچه این مطالعه اثبات نمی کند که شبکه های اجتماعی باعث افسردگی شده اند ، اما نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی باید کنترل شود تا از مشکلات روانی جلوگیری شود. احساس انزوا یکی از مهمترین پیامدهای حضور مداوم در شبکه های اجتماعی است.
یکی از دردناک ترین علائم افسردگی ، افسردگی است. تماشای اخبار بیش از آنچه نیاز دارید یا توجه بیشتر به مطالب منفی می تواند به افسردگی کمک کند. شبکه های اجتماعی پر از اخبار مختلف است و متاسفانه بسیاری از افراد توجه بیشتری به این نوع اخبار دارند.
گذراندن وقت در شبکه های اجتماعی نیاز به بیدار شدن دارد ، احتمالاً دیرتر از آنچه بدن شما نیاز دارد. مطالعه ای در سال 2019 اثرات استفاده از شبکه های اجتماعی بر خواب در نوجوانان 13 تا 15 ساله را بررسی می کند. افرادی که بیش از پنج ساعت در روز در شبکه های اجتماعی می گذرانند 70٪ بیشتر احتمال دارد که بعد از ساعت 11 شب بخوابند. کمبود خواب می تواند اضطراب را افزایش داده و روحیه را بدتر کند. در حقیقت ، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد کمبود خواب می تواند باعث افسردگی شود یا آن را تشدید کند.
همچنین شبکه های اجتماعی مقایسه زندگی شما با دیگران را آسان می کند و باعث می شود بسیاری از افراد نسبت به خود احساس بدی داشته باشند. اگرچه استفاده از شبکه های اجتماعی مستقیماً باعث افسردگی نمی شود ، اما با افزایش احساس انزوا ، کمبود خواب و آزار و اذیت اینترنتی می تواند احتمال بروز علائم افسردگی را افزایش دهد. آگاهی از احساس شما در سیستم عامل های مختلف شبکه های اجتماعی و آرامش می تواند به کاهش این اثرات منفی کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *