نکاتی از دانشگاه کمبریج برای یک سال نو مبارک


sirtravelalot / Shutterstock

sirtravelalot / Shutterstock

گروهی از استادان روانشناسی از دانشگاه کمبریج مقاله جالبی در مورد چگونگی شاد بودن در سال نو نوشتند ، علی رغم تاجگذاری ، استرس زندگی روزمره و بسیاری از مشکلات پیش بینی نشده.
شکی نیست که 2020 برای همه سالی سخت و حتی غم انگیز بود ، اما ما می توانیم در سال جدید خوشحال تر باشیم.
ماه ها اضطراب ، غم و تنهایی به راحتی منجر به منفی می شود که از بین بردن آن دشوار است و همچنین می تواند به سلول های مغزی آسیب برساند و به طور کلی روحیه شما را به سمت منفی سوق دهد ، اما راه ها چیست؟ خوشبخت تر و سالم تر ، البته؟
مهربان و کمک کننده باشید

مهربانی ، نوع دوستی و همدلی می تواند بر مغز تأثیر بگذارد. تحقیقات روانشناسی دریافته است که کمک های خیرخواهانه سیستم پاداش مغز را به همان شیوه دریافت پول واقعی فعال می کند. کمک به دیگران که مورد ظلم واقع شده اند نیز همین است. داوطلب شدن در امور خیریه همچنین می تواند روحیه کلی شما را بهبود بخشد.
ورزش

ورزش هم با سلامت جسمی و هم با سلامت روانی همراه است ، از جمله بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش افسردگی. در دوران کودکی ، ورزش با عملکرد بهتر مدرسه همراه است ، در حالی که ورزش دانش و عملکرد را در بزرگسالان بهبود می بخشد. در بزرگسالان مسن ، ورزش عملکرد شناختی را حفظ می کند و انعطاف پذیری را در اختلالات تخریب عصبی ، مانند زوال عقل فراهم می کند.
به رژیم غذایی خود توجه کنید

تغذیه می تواند به طور قابل توجهی بر رشد و دقت ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. این عناصر توانایی برقراری ارتباط و حفظ مغز را فراهم می کنند که برای بهبود دانش و پیشرفت تحصیلی بسیار مهم است. شواهد قبلی نشان می دهد که کمبود طولانی مدت مواد مغذی می تواند منجر به آسیب ساختاری و عملکردی مغز شود ، در حالی که یک رژیم غذایی متعادل به افزایش حجم مغز کمک می کند.
شما یک ارتباط اجتماعی دارید

تنهایی و انزوای اجتماعی در همه سنین ، جنسها و فرهنگ ها مشترک است و با گسترش تاجگذاری تشدید می شود.شواهد علمی نشان می دهد که انزوای اجتماعی برای سلامت جسمی ، شناختی و روانی مضر است. تحقیقات جدید نشان می دهد که اثرات منفی انزوای کرونر در شناخت عاطفی م effectiveثر است. بنابراین ، تنهایی و محرومیت اجتماعی به طور فزاینده ای به عنوان موضوعات مهم بهداشت عمومی شناخته می شوند که نیاز به مداخلات موثر دارند. و تعامل اجتماعی با احساسات مثبت و افزایش فعالیت در سیستم پاداش مغز همراه است.
چیز جدیدی یاد بگیرید

مغز در دوره های حساس رشد تغییر می کند ، اما همچنین یک فرایند مادام العمر است. تجربیات جدید ، مانند یادگیری مهارت های جدید ، می تواند عملکرد مغز و ساختار اساسی مغز را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، نشان داده شده است که دستکاری باعث افزایش ساختار ماده سفید (بافتی متشکل از رشته های عصبی) در مغز می شود که با عملکرد بینایی- حرکتی مرتبط است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *