چگونه از غم و اندوه خلاص شویم؟


چگونه از غم و اندوه خلاص شویم؟

هیچ زندگی عاری از درد و رنج نیست. متأسفانه همه ما در برهه ای از زندگی روزهای سختی را تجربه می کنیم. اگرچه ممکن است نتوانیم آنچه را که برای ما اتفاق می افتد کنترل کنیم ، اما می توانیم نحوه پاسخگویی به غم و اندوه را کنترل کنیم. بنابراین پرورش احساس انعطاف پذیری راهی برای پیش بردن است.
انعطاف پذیری روانشناختی به عنوان “فرآیند سازگاری مناسب با مشکلات ، آسیب ها ، بلایا ، تهدیدها یا حتی منابع قابل توجه استرس” تعریف شده است. اگر می خواهید این ویژگی را بهبود بخشید ، می توانید تغییرات جزئی ایجاد کنید:
در آینده خود سرمایه گذاری کنید

در حال حاضر ، وضعیت ممکن است ناپایدار باشد. با این حال ، شما می توانید در آینده خود سرمایه گذاری کنید ، در واقع می توانید تصمیم بگیرید که در آینده چه کاری انجام دهید و این مسئله مهمی برای خوشبختی طولانی مدت شما خواهد بود.
لذت های زندگی روزمره را تجربه کنید

حتی در بحبوحه بلایا ، ما همیشه می توانیم لذت زندگی روزمره را تجربه کنیم ، تماس تلفنی با یک دوست ، نوشیدن قهوه یا یک شکلات ، دوش گرفتن ، راه رفتن و موارد دیگر می تواند به شما در افزایش احساسات زندگی کمک کند.
مراقب خواب خود باشید

مطالعات منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا نشان می دهد که خواب بیشتر باعث شادی و سلامت بیشتر افراد می شود ، در حالی که کمبود خواب نتیجه عکس دارد. وقتی خوب می خوابیم ، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت می کنیم ، حالات روحی خود را تنظیم می کنیم ، عملکرد مغز را افزایش می دهیم و استرس را کاهش می دهیم.
درباره خود مثبت صحبت کنید

اگر می خواهید اعتماد به نفس و مقاومت خود را در برابر مشکلات زندگی افزایش دهید ، استفاده از اظهارات مثبت ممکن است پاسخ شما باشد. ممکن است بخواهید جملات مثبتی که قدرت شما را پر می کند یادداشت کنید و آنها را در مکان های قابل مشاهده در اطراف خانه خود قرار دهید ، و بهتر است مثبت فکر کنید ، حتی وقتی صحبت از خودتان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *